martes, 12 de noviembre de 2019

Hpa-an


Hola penya: Mentres vosaltres votaveu, jo he estat visitant la ciutat de Hpa-an. Al final no vaig poder arribar amb vaixell ja que es necesitava un minim de 6 turistes i nomes ens vem apuntar tres. Es el que te anar al cul del mon.
Pero el viatje amb autobus tambe va ser molt interesant, per la finestreta pots veure gent vivint en una casa rudimentaria de fusta fent en el menjar en foc de llenya i menjant tots del mateix perol, igual que en l'edat de bronçe i al cap de pocs kilometres veure un tio en texans, amb un mobil i mirant un partit de futbol d'una lliga europea. Dos mons en un. Ahir vaig estar visitant la ciutat, el centre es molt petit i a la que surts als barris tot son cases humils fetes amb taulons. Em va sorpende veure que deixen les portes obertes i tot pertenencies per alla, amb total tranqulitat. Tot i que aqui hi ha molts mes turistes la gent i sobretot els nens et van saludant.
La senyora de la recepcio de l'hotel ja em va avisar que aquell dia era festa nacional i quant tornava de veure la posta de sol en una pagoda em vaig acostar a lo que semblava un sopar de festa local de barri. Nomes acostarme em van convidar a sopar amb ells d'una manera molt efusiva, quant vaig seure una senyora m'anava portant plats i plats de menjar. Tothom em deia coses, uns es una festa religiosa, uns altres es una festa dels veins, uns altres es una festa per la lluna plena. Despres tornava la senyora amb mes menjar, prova aixo em deia. Em venia gent fent-me parrafades en birma, altres que es volien fer una foto amb mi, i la senyora amb mes menjar. Va ser divertidisim i agoviant tot alhora. Em vaig escapar com vaig poder, tot i que vaig riure i menjar molt, i quant ja els havia deixat enrera arribo a un nou barri on hi tornava a haver taules on feien un altre sopar popular i em deien vina, vina. Aixi fins a tres vegades algunes m'agafaven i m'estiraven fins i tot.
Avui he llogat una moto per explorar els voltants, aqui les carreteres eren mes locals, pasava entre camps d'arros, montanyes amb curves i per poblets encantadors on tot, pero tot, era flipant. Aqui el que es tracta es de veure coves sagrades plenes d'estatues de buda. La primera era petiteta pero molt xula, la segona una pasada.
Era una caminata per la cova amb estalectites, estalecmites i mil imatges de buda superguapes i al final arribaves a un llac. Alla es tenia que llogar una barca pero quant jo he anat a fer m'han dit que com a minim teniem que ser quatre. Axi que he tinyut que fer de relacions publiques i he parlat amb dos alemanys i una parella francesa i els 5 em llogat la barca. El passeig a sugut fantastic. Primer per dintre una cova i despres per una naturalesa espectacular. Mes tart amb la moto he visitat mes temples i coves, he vist la posta de sol en un mirador espectacular i la
sortida de la lluna plena en un altre, brutal. I al final he anat a la cova eels ratpenats a l'hora que ells surten. Milers i milers i milers ee ratpenats sortin de la cova un espectacle total de la naturalesa. Ara fa poc he arribat un altre cop a Hpa-an i per situarme he parat un momentet amb la moto, moment que ha aprofitat un senyor per dirme que estaven fent un sopar popular i que si mi apuntava. Ostres un altre cop! Ara soc a l'hotel a veure quant surti quines aventures trobare. Dema faig un esprint en el meu viatge, primer vui visitar la roca d'aurada que esta bastant lluny d'aqui i despres anar a dormir a bago que encara esta mes lluny i on estare dos nits. Pero aixo ja es un altre historia. Continuara.

1 comentario: