martes, 26 de noviembre de 2019

Relexions sobre Birmania


Hola penya: Com explicar el meu viatge a Myanmar, per tots coneguda com a Birmania. Vaig tenir dubtes ja que al haver viatjat tant per asia em precupava que ho trobes com repetit, i res mes lluny de la realitat. Birmania es diferent a tot, tot i el seu aire clarament asiatic.
Vaig fer be de començar pel sud, es com la zona menys explorada pels grans grups turistics, alla no et sents turista sino un viatger. Com he explicat altres vegades al blog, la reaccio de la gent era brutal, sels hi notava molta curiositat per mi, em miraven, em somreien, em deien coses. Era molt especial no es que anes a llocs molt desconeguts, de fet tots sortien a la meva guia de viatjes, pero al agafar la moto i perdret per poblets tot canviava.
Birmania ha tingut una historia molt combulça ultimament i la junta militar que dictatorialment dirigia el pais tenia moltes restriccions respecte a on podien anar els turistes i ara que ja no hi son i els turistes timidament anem apereixen a llocs on abans no es podia anar doncs som la novetat. Ja mes cap al nord ja estan mes habituats als turistes pero continuen sent igual d'amables i entrenyables.
Perque sens dubte el que mes m'ha agradat de birmania son els birmans, si es que m'agrada fins i tot com van vestits. Ells en contes de pantalons porten un especie de pareo que semblen unes fandilles i que fan pinta de ser molt comodes i elles porten uns vestits superguapos i la cara pintada amb una cosa natural per evitar el sol que la fa molt exotiques. I sempre estan apunt per ajudarte, si et veuen perdut ve algu i tindica o si veuen que tens problemes de seguida venen a ajudarte.
Dels llocs i la ruta que vaig triar per visitar Birmania no en canviaria res, Yangon, Ye, Mawlamyine, Hpa-an, monte Kyaiktiyo, Bago, Kalaw, Nyaungshwe i el llac Inle, Mandalay i Bagan a tots i cada un d'aquests llocs he disfrutat de la pura vida al maxim. El mateix amb els hotels que he estat, tampoc en canviaria cap a han sigut genials.
Un altre cosa que mola molt de Birmania i que encara no havia dit al blog es que aqui soc ric. Aqui soc l'Amancio Ortega. Tambe cal destacar el tema seguretat, en cap moment he tingut ni la menor sensecio d'inseguretat i m'he ficat per tot arreu, a qualsevol hora.
Li auguro un gran futur a aquest pais, estan millor que mai, tot i que la junta militar encara controla defensa, interior i els serveis secrets, per primer cop amb molt de temps tenen una democracia bastant solida i una presidenta premi nobel de la pau. Tot hi que encara tenen algun conflicte com el dels roinyes i altres, tenen mes pau que mai. I al fet que li hagin tret els bloqueixos internacionals que tenien i l'obertura del pais fan que l'economia creixi com mai. A mes tot i no saber les dades crec que molt paro no hi ha d'haver ja que aqui qualsevol agafa quatre pals i un toldo i monta un negoci, un bar, una peluqueria, un taller, he vist un munt de negocis aixi.
En fi m'ha encantat Birmania, la portare sempre al meu cor i la Pura vida que he viscut aqui sera un record inoblidable.

No hay comentarios:

Publicar un comentario